Ce nu te învață părinții, te învață lumea, proverb norvegian

Semanticus Blog

Despre drama din Norvegia am pus doar câteva fluxuri. Acum vreau să trag o concluzie pe care nu aș fi dorit vreodată să o exprim public. Din două motive, primo, pentru că tacit este împărtășită de mulți, deci, probabil, neintersantă și, secundo, riscă să fie interpretată facil și diletant.
Părerea mea este că tragedia din Norvegia este un exemplu că prețul pentru o societate, prosperă, tolerantă și accesibilă nu îmbracă mereu forma solidarității costurilor.
Emigranții preferă o solidaritate culturală, religioasă sau etnică (comportament larg studiat in sociologie). De la acest fapt până la apariția unui curent politic de excludere, o ideologie extremistă, un asasinat politic sau orice atentat împotriva unui grup este doar o chestiune de timp.
Apropo de solidaritatea costurilor, temă greu de înțeles dacă o scoți din context nordic, pot spune că am impresia că am realizat adevăratul înțeles al ideii după ce am asistat la o conferință…

Vezi articol original 361 de cuvinte mai mult

Un gând despre “Ce nu te învață părinții, te învață lumea, proverb norvegian

Lasă un răspuns

