Adevărul Live: „Biserica are un PR prost, Cerul are un PR prost“

Predicile ortodoxe sunt aceleaşi.

Spiritul, prin natura lui, are nevoie de valori şi de lucruri noi. Dar nu pot face tot timpul acelaşi lucru. Mă plictisesc. Rutina este moartea spiritului. Adevărul are şi el două coordonate, verticală şi orizontală, ele sunt infinite. Nu-ţi explica nimeni ce înseamnă mântuire. Biserica nu are nicio pozitie vis a vis de sexualitate. Nu poţi spune că e păcat fără să explici de ce. Nu pot fi de acord cu tot ce mi se spune pentru că am altă formare. Biserica are un PR prost, Cerul are un PR prost. Propovăduirea sentimentului de culpă e lucrul cel mai grav pe care-l face Biserica. Marea greşeală a creştinismului: implementarea sentimentului de culpă. Asta e mai greu de scos din mintea, sufletul şi sinele unui om decât pacatul. Mă fac să mă simt vinovat că a murit Hristos, că se învârteşte pământul, oamenii aşa ajung să dea terenuri şi case bisericilor. Poţi lua tone de împărtaşanie şi să nu te mântui. De unde nu e nici Dumnezeu nu cere. Biserica cred eu că a greşit când nu a ştiut să-şi atragă în structurile bisericii oameni deschişi la minte. Să nu uităm de Giordano Bruno. Când vine cineva şi susţine ceva nou ori are anatema, ori altceva se pune asupra lui. Şi Ioan Gura de Aur a fost considerat eretic. Oamenii au tendinţa să fie conservatori. Se tot spune să ajungem în cer. Ce să fac în cer? Să cânt la harpă?

Şi mie mi-a luat mult timp să mă dezbar de anumite concepte, idei, obiceiuri. Biserica vorbeste de trinitate, dar nu vorbeşte despre prezenţa femeii în trinitate. Asta este o prostie. Faptul că nu se recunoaşte existenţa principiului feminin în trinitate, e o problema. Evident că bărbatilor din Biserica le-a convenit, dar nu e drept. Femeii nu poţi să-i pui capastru. Oamenii de asta caută în alta parte. Oamenii, la noi, au ajuns însă la un nivel de cunoaştere. Se deschid, se trezesc la un anumit moment. Ca şi Buddha.

(Aceasta este o compilatie privind părerea omului Ovidiu D. Argeşanu)

 

Un gând despre “Adevărul Live: „Biserica are un PR prost, Cerul are un PR prost“

  1. excelent si realist articol… à propos, ca sa nu mor „ignoranta”(sic & LOL!), am studiat Bibilia câtiva ani, aici si-n cei 5 ani la Houston, TX, dupa care am revenit la aceeasi concluzie: sunt darwinista-cartesiana… 🙂 iar de peste 3 decenii, am adoptat cele 10 porunci ale amerindienilor – they all make sense to me: 🙂

    1. The Earth is our Mother, care for Her.
    2. Honor all your relations with your fellows.
    3. Open your heart and soul to the Universal Spirit.
    4. All life is sacred, treat all beings with respect and tolerance.
    5. Take from the Earth what is needed and nothing more.
    6. Do what needs to be done for the good of all.
    7. Speak the truth but only for the good in others.
    8. Follow the rhythm of Nature: rise and retire with the sun.
    9. Take full responsibility for your actions.
    10. Enjoy life’s journey, but leave no tracks; look after the well-being of Mind and Body…

    Apreciază

Lasă un răspuns

